Maj miesiącem grilla

03.05.2016

 

Istnieje powszechne przekonanie, że grill musi być niezdrowy i tłusty. Kojarzy z kiełbaskami, karkówką i ociekającym tłuszczem mięsem. Ale można inaczej. Jeżeli chcesz zorganizować czas przy grillu, zaskocz swoich najbliższych wyśmienitymi warzywnymi szaszłykami, które mają naprawdę mało kalorii i smakują każdemu.

 

A co zrobić, jeśli zostaniesz zaproszona na grilla do znajomych? Nie odmawiaj, wystarczy, że zaproponujesz zamiast tłustej kiełbasy, zdrowe i niskokaloryczne grillowane warzywa lub ryby. Jeżeli Twoi znajomi nie mają ochoty przygotowywać lekkich warzyw na grilla, zrób je sama w domu, zamarynuj i przynieś gotowe prosto na ruszt. Wszyscy będą zachwyceni, a Ty utrzymasz swoją dietę nie rezygnując z przyjemności grillowania.

 

Odpowiednio przyrządzone potrawy z grilla są wyjątkowo zdrowe i niskokaloryczne. Przysmaki z rusztu przyrządzamy z użyciem niewielkiej ilości tłuszczu lub zupełnie bez niego. Dodatkowo, podczas grillowania cały zbędny tłuszcz wykapuje z potrawy. Co więcej, większość witamin zostaje na swoim miejscu.

 

Co grillujemy?

 

Warzywa

 

Warzywa z grilla są pyszne i łatwe do przygotowania. Wysoka temperatura szybko je przyrządzi. Można je nabić na szpikulec lub pokroić w grube plastry a dla smaku skropić oliwą i posypać ziołami. Trzeba je piec na aluminiowej tacce, bo lubią rozpadać się pod wpływem temperatury. Można je też zawinąć w folię aluminiową. Z twardymi warzywami, takimi jak cukinia, kabaczki, czerwona papryka i cebula, jest trudniej, przed położeniem na ruszt powinno się je zamarynować. Większość z nich to potężne źródło antyoksydantów, są też bogate w błonnik i niskokaloryczne. A jeżeli smakują dobrze z patelni, z grilla muszą być wyśmienite.

  • Łatwiej będzie grillować warzywa, jeśli nabijemy je na płaski rożen – dzięki temu łatwiej będzie je obracać i opieką się równo.

  • Odrobina oliwy z oliwek to klucz do sukcesu. Pokrop warzywa oliwą z oliwek, ale uważaj, by nią nie przesiąkły.

  • Proste, suszone zioła, np. prowansalskie lub bazylia dodadzą twoim warzywom ciekawego smaku.

  • Spróbuj prostej marynaty, wystarczy odrobina soku z cytryny, oliwy z oliwek i pogniecionego czosnku.

 

Ryby

 

Ryby zawierają dużo kwasów omega 3, które redukują ryzyko chorób serca, nadciśnienia i obniżają poziom cholesterolu. Dobrze zrobione są bardzo apetyczne. Najpopularniejszy jest łosoś. Uważany jest za jedną z najsmaczniejszych i najzdrowszych ryb, dlatego to on powinien znaleźć się na ruszcie naszego grilla. Łososia warto wcześniej zamarynować w marynacie z oliwy z oliwek, zgniecionego czosnku i świeżych ziół np. tymianku i rozmarynu. W takiej zalewie ryba powinna leżeć minimum 2 godziny. Łososia, jak i inne ryby, zawsze pieczemy na grillu zawiniętego w folię aluminiową, dzięki temu nie wysuszy się i przejedzie aromatem ziół.

 

Mięso

 

Pamiętaj, aby:

  • mięso wcześniej zamarynować, dzięki temu będzie smaczniejsze i szybciej “dojdzie”

  • używać mięs dobrej jakości

  • używać węgla drzewnego lub drewna z drzew liściastych, iglaste zawierają dużo żywicy i uwalniają szkodliwe substancje podczas palenia

  • grillować na czystym grillu, palący się stary tłuszcz również wydziela szkodliwe substancje

 

Please reload

Ciekawe porady

Czy lody nie tuczą?

26.05.2016

1/3
Please reload

Najnowsze porady

26.05.2020

09.02.2020

06.12.2019

Please reload

Archiwum
Please reload

Tagi
Lubię to
  • Facebook - Grey Circle
  • Google+ - Grey Circle

Znajdziesz mnie na Facebooku i Instagramie

  • Facebook Clean Grey
  • Szary Instagram Ikona

tel: 604 29 29 93